Share
BeerBarTender Awards, η εκδήλωση που τιμά την μπύρα!

Τα BeerBarTender Awards έρχονται για 2η συνεχόμενη χρονιά, το BeerBartender.gr διοργανώνει την εκδήλωση που «τιμά την μπύρα» στις 28 Φεβρουαρίου και επιβραβεύει τις προσπάθειες των ζυθοποιίων και εταιρειών, μια ημέρα γεμάτη σεμινάρια, γευσιγνωσία και βραβεύσεις!

Μην ξεχνάτε οτι όλη την εβδομάδα μπορείτε να ψηφίζετε τις αγαπημένες σας μπύρες και ζυθοποιίες εδώ!
Επίσης αν είσαι άνθρωπος που αγαπά την μπύρα, bartender και μπορείς να το αποδείξεις θα κερδίσεις ένα ταξίδι στο Βέλγιο. Δήλωσε συμμετοχή στον διαγωνισμό Best BeerBartender 2015


 Ζητήσαμε από τον Νικολά Ραδίση Founder του BeerBartender.gr να μας πει γι΄αυτά τα βραβεία αλλά και για την πορεία του πιο εξιδεικευμένου ελληνικού site για την μπύρα!

– Μιλήστε μας για τα BeerBartender Awards, που διοργανώνετε για 2η συνεχόμενη χρονιά!

Οι διεθνείς εξελίξεις μας δείχνουν ότι οι ελληνικές μπύρες είναι αξιόλογες και γι’ αυτό διακρίνονται είτε σε ψηφοφορίες είτε σε γευστικές δοκιμές. Στην Ελλάδα δυστυχώς δεν υπάρχει ένας φορέας που να επιβραβεύει τις προσπάθειες των ζυθοποιίων και εταιρειών. Φιλοδοξούμε μέσω των βραβείων να αναδείξουμε μπύρες, εταιρείες και συναφή προϊόντα, προσθέτοντας ένα λιθαράκι στην ανάπτυξη της ζυθοποιίας στην χώρα, αφυπνίζοντας τις εταιρείες για μια έμμεση επαφή με τους καταναλωτές και κινητοποιώντας το κοινό της μπύρας και όχι μόνο να αξιολογήσει (με τα δικά του κριτήρια) τις μπύρες και εταιρείες. Ήδη ορισμένοι από τους στόχους μας αρχίζουν να εκπληρώνονται.

Η δομή των BeerBartender Awards, χωρίζεται σε τέσσερις φάσεις. Η πρώτη είναι η προκήρυξη των κατηγοριών και αναζήτηση των συμμετεχόντων, όπου δεχόμαστε προτάσεις και τις εξετάζουμε. Η δεύτερη είναι η ηλεκτρονική ψηφοφορία, η φάση στην οποία βρισκόμαστε τώρα. Η τρίτη είναι οι εκπαιδευτικές παρουσιάσεις και γευστικές δοκιμές την ημέρα της εκδήλωσης και η τέταρτη είναι η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων και η βράβευση των διακριθέντων. Φέτος αυξήσαμε τις κατηγορίες σε οχτώ.

Είμαστε πολλοί χαρούμενοι, που αξιόλογα sites και άνθρωποι με εμπειρία στον χώρο της γαστρονομίας και του τουρισμού στηρίζουν το εγχείρημα μας. Φέτος έχουμε μάλιστα και την υποστήριξη του British Guild of Beer Writers, του πιο γνωστού φορέα για την αρθρογραφία μπύρας.

– Διαβάζοντας το BeerBartender.gr συχνά, «εθίζομαι» στην αγάπη σας για την μπύρα, πείτε μας γι’ αυτήν, πότε δημιουργήθηκε το site BeerBartender.gr, με ποιο σκοπό και λίγα λόγια για την ομάδα;
Μιλούσα συνεχώς και έγραφα ενίοτέ όπου μπορούσα. Το 2012, πήρα απόφαση να ξεκινήσω το BeerBartender.gr και σιγά σιγά η παρέα μεγάλωνε, γιατί μας ένωνε η αγάπη μας για την μπύρα. Έτσι το BeerBartender, σήμερα έχει γίνει ένας χώρος ενημέρωσης και αναζήτησης πληροφοριών, ακόμα και από αγγλόφωνους καθώς πολλά από τα δημοσιεύματα και άρθρα είτε μεταφράζονται είτε έρχονται κατευθείαν από την πηγή (εξωτερικό)

Ποια είναι η πορεία της μπύρας στην ελληνική αγορά;

Έχει διακυμάνσεις. Η μπύρα επηρεάστηκε από την κρίση. Σε κάποιους τομείς θετικά σε άλλους αρνητικά. Υπήρξε αύξηση στο ενδιαφέρον για την μπύρα έναντι άλλων αλκοολούχων, ωστόσο η άνοδος δεν ήταν τέτοια που να μπορούσε να συγκριθεί με τις προηγούμενες. Υπήρξε πτώση στην κατά κεφαλή κατανάλωση. Απ’ την άλλη υπήρξε αύξηση στο επενδυτικό και επιχειρηματικό της κομμάτι, όπου νέες ζυθοποιίες ιδρύονται κάθε χρόνο. Η κρίση να αύξησε το ενδιαφέρον όχι μόνο για την μπύρα αλλά και σε επενδύσεις σ’ αυτήν.

– Ελληνικές ζυθοποιίες και μικροζυθοποιίες, ποια είναι η άποψη σας για τις ελληνικές μπύρες και την προσπάθεια που γίνεται τα τελευταία χρονιά;
Υπάρχουν αξιόλογες ελληνικές ετικέτες και αξιόλογες ζυθοποιίες στην χώρα μας. Μπορούν κάλλιστα να σταθούν δίπλα σε μπύρες αντίστοιχου τύπου στο εξωτερικό, αλλά και στο εσωτερικό. Ασφαλώς πλέον μπορούμε να προτιμήσουμε μια ελληνική μπύρα από μια εισαγωγής. Με την κατάλληλη υποστήριξη, τις σωστές υποδομές και τις ορθές επιλογές οι ελληνικές ζυθοποιίες μπορούν αν γίνουν ακόμα πιο ανταγωνιστικές και να φτάσουν ακόμα πιο ψηλά.

– Είναι δυνατή η εξαγωγή της Ελληνικής μπύρας, πιστεύετε οι Ελληνικές μπύρες θα μπορούσαν να κερδίσουν επάξια μια θέση ανάμεσα σε άλλες αναγνωρισμένες μπύρες του εξωτερικού;
Ελληνικές μπύρες εξάγονται παντού στον κόσμο. Στην Μεγάλη Βρετανία, το Βέλγιο, τις ΗΠΑ, την Αυστραλία, ακόμα και την Γερμανία, μπορούμε να βρούμε κάποιον ελληνικό κωδικό. Άλλοτε περισσότερο mainstream άλλοτε λιγότερο. Είναι ανάλογα τα κανάλια που έχουν πολλές ζυθοποιίες της χώρας μας και τον στόχο που θέτουν. Στο εξωτερικό βλέπουν την ανάπτυξη της ελληνικής μικροζυθοποιίας με θετική ματιά. Έχει σχηματιστεί η εντύπωση ότι οι Έλληνες το δουλεύουν σωστά. Απόδειξη η συνεχόμενη αύξηση των βραβείων και διακρίσεων που λαμβάνουν ελληνικές ετικέτες και ζυθοποιίες, όπως και η παρουσία αρκετών ελληνικών μπυρών σε βιβλία και οδηγούς που εκδίδονται σε πολλές γλώσσες και διανέμονται σε ακόμα περισσότερες χώρες.

Κριθάρι Μπύρες Ελληνικές

– Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε διάφορες εξελίξεις στον χώρο της μπύρας, όπως ιστορικές ζυθοποιίες να κάνουν επανεκκίνηση, επικοινωνία για την χρήση κριθαριού που παράγεται στην ελληνική γη, νέες μικροζυθοποιίες, νέες μπύρες με ιδιαιτερότητες στην παρασκευή, επαλανσαρίσματα, διαφήμιση, σεμινάρια και αρκετές ετικέτες στα μπαρ, εστιατόρια κτλ. Τι πιστεύετε σημαίνει και τι συμβαίνει;
Είναι γεγονός ότι η Ελλάδα μας είναι στην εποχή «Επανάσταση της μπύρας». Οι επιρροές από το εξωτερικό, από την μόδα της μικροζυθοποιίας και τους πειραματισμούς, την άνοδο των μικροζυθοποιών και την αύξηση της κατανάλωσης της μπύρας όλο τον χρόνο, έχουν οδηγήσει στην σημερινή κατάσταση. Η μπύρα δεν αντιμετωπίζεται πλέον ως ένα εποχικό προϊόν (καλοκαιρινό). Σιγά σιγά οι καταναλωτές αναζητούν χειμερινές απολαύσεις στην μπύρα και οι ελληνικές ζυθοποιίες προσπαθούν αν τους παρέχουν αξιόλογα προϊόντα, αξιοποιώντας όλο και περισσότερα αγαθά της ελληνικής γης. Είναι η εποχή που η μπύρα δείχνει ότι δεν είναι ο «φτωχός συγγενείς» σε ένα bar ή εστιατόριο όπως πολλοί εσφαλμένα είχαν ως εντύπωση. Η μπύρα είναι και gourmet και mainstream και πρόχειρη και πιο επίσημη. Αυτό γίνεται αντιληπτό από όλους και οδηγεί στα σημερινά και μελλοντικά αποτελέσματα.

– To καλοκαίρι είναι συνυφασμένο με την παγωμένη μπύρα, οι Έλληνες καταναλωτές συνεχίζουν να καταναλώνουν περισσότερη μπύρα το καλοκαίρι ή την προτιμούν και τον χειμώνα;

Με αφορμή την παραπάνω απάντηση, να σημειώσω ότι η μπύρα είναι για την Ελλάδα πιο καλοκαιρινή γιατί έτσι την έχουμε συνηθίσει. Τα τελευταία χρόνια όμως πολλά αλλάζουν, όπως είπα. Το σημαντικό σ’ αυτό είναι ότι όπως και με άλλα ποτά, οι καταναλωτές αναζητούν τον καλύτερο συνδυασμό μπύρας και φαγητού ή μια γευστική «συντροφιά» κοντά στην καλοκαιρινή συνήθεια. Οι επιλογές που μας δίνει ο χώρος τόσο από μπύρες εισαγωγής όσο και από εγχώριες μας επιτρέπει να έχουμε αγαπημένη μπύρα ανά εποχή, όπως ήταν και παραδοσιακά το σωστό. Υψηλόβαθμες μπύρες το χειμώνα, πιο χαμηλόβαθμες και αναψυκτικές το καλοκαίρι.

beerbartender.gr

– Πιστεύετε ότι ο Έλληνας καταναλωτής έχει εξελίξει τις αναζητήσεις του σχετικά με τα είδη της μπύρας, την σωστή και ορθή κατανάλωση της;
Υπάρχει μια μερίδα ανθρώπων που αναζητούν και ενημερώνονται συνεχώς για τις νέες τάσεις. Αυτοί οι άνθρωποι «παρασύρουν» όλο και περισσότερους.. Μέρα με την μέρα, μαρκετίστικα κόλπα που οδήγησαν σε λάθος εντυπώσεις για την μπύρα και σε φήμες που εξυπηρετούσαν συγκεκριμένους προϊοντικούς σκοπούς έχουν αναιρεθεί απ τις ίδιες τις εταιρείες που τις λάνσαραν. Είναι εύκολο να παραπλανήσεις ένα κοινό που δεν γνωρίζει. Όταν όμως η αγορά ανοίξει είναι δύσκολο και οι πωλήσεις επηρεάζονται, οπότε η στρατηγική μεταβάλλεται. Άρα ναι, ο Έλληνας καταναλωτής ενημερώνεται συνεχώς, μαθαίνει και βελτιώνεται και σ αυτό έχει συμβάλλει το διαδίκτυο. Προσοχή όμως γιατί πολλές πηγές χρίζουν αξιολόγησης προτού αρχίσει κάποιος να ακολουθεί τις συμβουλές ή να ασπάζεται τις απόψεις τους.

– Υπάρχει κάτι που θα θέλατε να μοιραστείτε με τους λάτρεις της μπύρας ή κάτι που δεν ξέρει το ευρύ κοινό για την μπύρα;
Υπάρχουν πολλά που αγνοούμε ακόμα και εμείς για την μπύρα. Μας εκπλήσσει ευχάριστα κάθε στιγμή. Νέες γεύσεις, νέα στυλ, καινούργιες ζυθοποιίες. Ένα γεγονός που ίσως δεν γνωρίζει ο κόσμος είναι πως η μπύρα είναι από τα αρχαιότερα ποτά και αρχικά παρασκευαζόταν από γυναίκες κάτι που αρχίζει πάλι να πραγματοποιείται καθώς όλο και περισσότερες γυναίκες αποφασίζουν να εργαστούν στον χώρο της μπύρας, όχι μόνο ως επιχειρηματίες αλλά και ως ζυθοποιοί. Στο site και στα σεμινάρια μας, μπορούν να βρουν ακόμα περισσότερες πληροφορίες που ίσως αγνοούν. Είπαμε, ακόμα και μεις μαθαίνουμε κάτι νέο κάθε μέρα..

– Δώστε μας τα «φώτα» σας για επίδοξους λάτρεις της μπύρας που θέλουν να εμπλουτίσουν τις γευστικές τους αναζητήσεις και γνώσεις σχετικά με την μπύρα, εκτός από το να παρακολουθούν ανελλιπώς το BeerBartender; (σεμινάρια, μπυραρίες, online shops, ετικέτες)
Το BeerBartender.gr προσφέρει μια σειρά από σεμινάρια καθ’ όλη την διάρκεια της χρονιάς. Από φέτος, στον δικό του χώρο, στους Αμπελόκηπους. Σεμινάρια που απευθύνονται σε όλους. Υπάρχουν πολλά αξιόλογα καταστήματα για να ψωνίσει κανείς μπύρες όπως και μπυραρίες για να δοκιμάσει νέες ετικέτες. Μπορεί ωστόσο να συμμετέχει και σε κάποιες από τις γευστικές δοκιμές του BeerBartender ώστε να εμπλουτίσει την γευστική του παλέτα. Η πρότασή μου είναι να παρακολουθούν κάθε εκδήλωση μπύρας στην χώρα και να φιλτράρουν τις πληροφορίες πριν τις χρησιμοποιήσουν, να δοκιμάζουν ελληνικές μπύρες, να εμπιστεύονται τους Έλληνες Μικροζυθοποιούς και να συγκρίνουν όμοιες καταστάσεις με το εξωτερικό (πχ. Μικροζυθοποιία με μικροζυθοποίια)

– Δώστε μας έναν συνδυασμό μπύρας-φαγητού που ίσως δεν θα «φανταζόμασταν» ποτέ!
Είναι δύσκολο να δώσουμε έναν συνδυασμό που δεν έχουμε φανταστεί ποτέ… Θα τολμήσουμε όμως να πούμε ότι ο συνδυασμός που μας αρέσει είναι ο αυθόρμητος, εκείνος που προέκυψε ξαφνικά και από του πουθενά, ίσως από μια απροσεξία και θα μας ανέβαζε ψυχολογικά και γευστικά. Ένας τέτοιος συνδυασμός ήταν η μηλόπιτα με μπύρα Trappist Quadrupel. Δοκιμάζοντας μπύρες που είχαν περισσέψει από μια γευστική δοκιμή, με γλυκό που μας κέρασε μια καλή γειτόνισσα, νιώσαμε ότι είχαμε έναν πολύ καλό συνδυασμό, που ως τότε δεν είχαμε φανταστεί.

– Ποια μπύρα θα επιλέγετε να πιείτε στην «υγειά μας»;
Θα πούμε στην υγειά μας με μια νέα μπύρα, τύπου India Pale Ale, που πρόσφατα έκανε την εμφάνιση της και έχει αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις. Η μπύρα αυτή ακολουθεί την φιλοσοφία της μικροζυθοποιίας, χαρίζοντας πικράδα και πλούσια φρουτώδη αρώματα εξαιτίας των λυκίσκων της. Ξανθιά, από την Εύβοια, η 8η μέρα της Μικροζυθοποιίας Septem, είναι για μας μια Funky μπύρα! Στην υγειά μας Funky Cook και Εύα!

Μπύρα Septem

Share

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Αφήστε ένα σχόλιο